7ο Δημοτικό Πύργου

ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ... ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ... ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ»

Υπεύθυνοι προγράμματος:Κύργου Βασιλική, Σπυρόπουλος Γεώργιος

Τάξη Γ1 ? Γ2      Σχολ. Έτος 2014 ? 2015

Διάρκεια προγράματος: 10 Οκτωβρίου ? 15 Δεκεμβρίου

Επιλογή θέματος

Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε η ενότητα έξι (6) από το μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα το Κεφάλαιο δύο (2) καθώς και μια συζήτηση που έγινε μέσα στην τάξη για τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα.

 

Γενικός σκοπός

Να αναγνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους και το πώς αυτά επηρεάζουν τη ζωή τους.

Στόχοι

  •    Να προσεγγίσουν την έννοια του δικαιώματος
  •    Να ανακαλύψουν ποια είναι τα δικαιώματά τους
  •    Να προβληματιστούν πάνω σε ζητήματα καταπάτησης των δικαιωμάτων τους καθώς και τους λόγους που οδηγούν σε αυτό
  •    Να ενημερωθούν για τους φορείς που είναι αρμόδιοι για την προάσπιση των δικαιωμάτων
  •    Να μάθουν να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους
  •    Να κατανοήσουν την οικουμενικότητα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  •    Νακαλλιεργήσουν αξίες σχετικές με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την αλληλεγγύη καθώς και τηνυποχρέωση να τηρούμε και να προστατεύουμε τα δικαιώματα
  •    Να αναπτύξουν το αίσθημα της συμπάθειας και να συντρέχουν όσουν έχουν ανάγκη

Δραστηριότητες

  1.    Συγκέντρωση πληροφοριών και εικόνων από βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, διαδίκτυο    κ.τλ.Παρατηρώντας και μελετώντας το υλικό αυτό ανακαλύπτουν ποια είναι τα δικαιώματα και με τη βοήθεια λεξικού δίνουν τον ορισμό τους.
  2.    Διαβάζουμε και εξηγούμε με απλά λόγια τα δικαιώματα. Τα καταγράφουμε.
  3.    Αναζητούμε και μαθαίνουμε για τις οργανώσεις που τα προστατεύουν.
  4.    Διαβάζουμε παραμύθια ελληνικά και παραμύθια από άλλες χώρες.
  5.    Τραγουδάμε τραγούδια σχετικά με το θέμα και παίζουμε ομαδικά παιχνίδια άλλων χώρων
  6.    Διαβάζουμε ιστορίες παιδιών που ζουν δύσκολα και εντοπίζουμε το δικαίωμα που καταπατείται.
  7.    Γράφουμε ιστορίες (Γ1-Γ2) με παιδιά «θύματα» και τις αντιπαραθέτουμε με ιστορίες παιδιών που ζουν ευτυχισμένα.
  8.    Διαβάζουμε την ιστορία του κυρ Γαρύφαλλου και αποσπάσματα από το ημερολόγιο της Άννας Φράνκ.
  9.    Αναζητούμε τρόπους να βοηθήσουμε.

 

Διαθεματικές προσεγγίσεις

Γλώσσα: ανάγνωση κειμένων, διατύπωση ορισμών, κρυπτόλεξο, συζήτηση, παραγωγή γραπτού λόγου

Αισθητική αγωγή: ζωγραφιές, κατασκευή αφίσας

Μουσική: τραγούδια σχετικά με το θέμα

Φυσική αγωγή: παιχνίδια άλλων χωρών

Αξιολόγηση

Γίνεται σε όλες τις φάσεις της υλοποίησης των δραστηριοτήτων του σχεδίου εργασίας καθώς και στα διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης.

Συνεργάτες

Δάσκαλος Μουσικής: Γκιντζίρης Γεώργιος,

Δασκάλα Εικαστικών: Δημητριάδου Εύα

Γυμνάστρια: Μπούκη Νικολλέτα