7ο Δημοτικό Πύργου

Αγωγή Καταναλωτή

Προγράμματα Δ? τάξης 2013-2014

Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης σχετικά με την τηλεόραση και την επίδραση των διαφημίσεων στα παιδιά, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.

 

Οι μαθητές  είναι καταναλωτές και πολλές φορές παρασύρονται σε αγορές χωρίς να γνωρίζουν τι ακριβώς αγοράζουν αγνοώντας τις περισσότερες φορές τους κινδύνους που κρύβουν αυτά τα προϊόντα.

Στα πλαίσια του προγράμματος τα παιδιά:

?Κατέγραψαν διαφημίσεις σχετικές με παιχνίδια.

?Έφεραν φωτογραφίες παιχνιδιών τις οποίες κόλλησαν σε χαρτόνια ξεχωρίζοντας τα ατομικά από τα ομαδικά παιχνίδια.

?Αναζήτησαν σε λεξικά την έννοια των λέξεων: καταναλώνω ? κατανάλωση ? καταναλωτής ? υπερκατανάλωση.

?Μελέτησαν άρθρα σχετικά με τη σημασία του παιχνιδιού για τα παιδιά και εξέφρασαν γραπτά ποια είναι η γνώμη του καθενός για το παιχνίδι.

?Προβληματίστηκαν σχετικά με τους λόγους για τους οποίους αγοράζουν ένα παιχνίδι και κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

 

  1. το αγοράζουν γιατί το αγόρασε ο φίλος τους

  2. γιατί το διαφημίζουν πολύ

  3. γιατί τους εντυπωσίασε η συσκευασία του

  4. γιατί το είδαν στη βιτρίνα ενός καταστήματος, σε φυλλάδια ή στα χέρια ενός πλανόδιου πωλητή

?Επεξεργάστηκαν συσκευασίες παιχνιδιών που έφεραν τα ίδια στην τάξη. Έμαθαν έτσι τι πληροφορίες μπορούμε να βρούμε πάνω σε αυτές και πόσο χρήσιμες είναι. Μετά τη σχετική μελέτη τα παιδιά κατέληξαν στην καταγραφή κάποιων κριτηρίων επιλογής παιχνιδιών όπως:

  1. να είναι κατάλληλο για την ηλικία τους

  2. να είναι πιστοποιημένο (CE)

  3. να έχει οδηγίες χρήσεως στη γλώσσα τους

  4. να είναι φτιαγμένο από κατάλληλα υλικά

  5. να μπορεί να επισκευαστεί, κ.τ.λ.

?Αναζήτησαν και κατέγραψαν τα δικαιώματά τους αλλά και τις υποχρεώσεις τους ως καταναλωτές καθώς και τις Υπηρεσίες Προστασίας και Ενημέρωσης Καταναλωτών.

?Ανακοίνωσαν στην τάξη τις προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με το πόσες φορές είχαν πέσει θύματα εξαπάτησης από μια διαφήμιση.

?Επισκέφθηκαν ένα μεγάλο κατάστημα παιχνιδιών. Εκεί επεξεργάστηκαν τα παιχνίδια και έκαναν στο προσωπικό του καταστήματος ερωτήσεις όπως:

  1. από τι υλικά είναι κατασκευασμένα

  2. από ποια χώρα εισάγονται τα περισσότερα

  3. για ποιες ηλικίες είναι, κ.τ.λ.

 

Τα παιδιά ζωγράφισαν, κατασκεύασαν αφίσες, κατέγραψαν οδηγίες και τέλος συμπλήρωσαν ένα erwthmatologio.pdf σχετικό με την προστασία τους ως καταναλωτές.

 

Εργασίες στο μάθημα των Εικαστικών

 

Αξιολόγηση Προγράμματος