7ο Δημοτικό Πύργου

"ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΟΥΛΗΣ"

«Ασπροδοντούλης και Μαυροδοντούλης»

 

Υπεύθυνοι προγράμματος:Α1, Α2  Καραϊλάνη - Μπουγά Αιμιλία, Ψαθά Πασχαλίνα

Αφορμή:Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκε το γεγονός των συχνών συζητήσεων των μαθητών για τα δόντια τους τα οποία κουνιούνται και αντικαθίστανται από νέα δόντια.  

Σκοπός:Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση, η πρόληψη, η διατήρηση και η προαγωγή της στοματικής υγιεινής των μαθητών.

Στόχοι:

  •   Να ορίσουν τη σημασία  και τη λειτουργία των δοντιών για τον άνθρωπο.
  •   Να γνωρίσουν τη ανατομία της στοματικής κοιλότητα τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων.
  •   Να γνωρίσουν ποιες είναι οι ασθένειες των δοντιών και με ποιους τρόπους μπορούν να τις προλαμβάνουν.
  •   Να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν εκτίμηση της σημασίας που έχει η στοματική υγεία στη σωστή σωματική ανάπτυξη.
  •    Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες οι οποίες συμβάλλουν στη διατήρηση της σωστής στοματικής υγείας.
  •   Να εξοικειωθούν με τον οδοντίατρο και τις τακτικές επισκέψεις σε αυτόν.
  •   Να αντιληφθούν τις επιπτώσεις των χαλασμένων δοντιών στην κοινωνικότητα και στις σχέσεις μας.
  •   Να αναπτύξουν θετικές στάσεις και αξίες ζωής.
  •   Να αναπτύξουν την ικανότητα να συνεργάζονται μέσα από μια ομαδοσυνεργατική διαδικασία.

Μεθοδολογικά εργαλεία της εργασίας:

  • Μέθοδος  Project
  • Καταιγισμός ιδεών
  • Μελέτη δευτερογενών πηγών (διαδίκτυο ? βιβλιογραφική έρευνα)
  •   Επίσκεψη ειδικών γιατρών στο σχολείο ( Οδοντίατρος και Ορθοδοντικός)

 

Διασύνδεση με τα μαθήματα:

 Η εργασία αυτή θα συνδεθεί με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με το μάθημα «Πως φροντίζω το σώμα μου για να είμαι υγιής» σελ.87. Επίσης στο μάθημα της Γλώσσας θα δημιουργήσουν οικογένειες λέξεων, ακροστιχίδες, αινίγματα και παροιμίες και στα Μαθηματικά θα λύσουν προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης με δόντια. Επιπλέον θα συσχετιστεί με την Αισθητική Αγωγή αφού οι μαθητές θα δημιουργήσουν ζωγραφιές,  κατασκευές και κολλάζ. Μέσα από το μάθημα των Η/Υ θα παρακολουθήσουν διάφορα βίντεο. Επίσης μέσω της Φυσικής και Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν διάφορα παιχνίδια για να καταλάβουν την αξία της καλής στοματικής υγιεινής. Επίσης στο μάθημα της Μουσικής θα μάθουν διάφορα τραγούδια και τέλος θα διαβάσουμε πολλά βιβλία.

?  «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο» Άννα Βερούλη- Νίκος Μιχαλόπουλος

?  «Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα», ένα παραμύθι της Μαντούβαλου για τη σωστή διατροφή

?  « Η Δόνα η Τερηδόνα» Ευγένιος Τριβιζάς

?  « Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό» Κ. Γιαννίκου

Αξιολόγηση:

Λαμβάνοντας υπ? όψη την αξία της βιωματικής μάθησης αξιοποιήθηκε μια πληθώρα παιδαγωγικών τεχνικών και δραστηριοτήτων. Έτσι μέσα από το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές εργαζόμενοι είτε ομαδικά είτε ατομικά άρχισαν σταδιακά να ανακαλύπτουν τα ωφέλη της σωστής στοματικής υγιεινής. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το πείραμα με το στοματικό διάλυμα, το ξύδι και το αυγό οι μαθητές άρχισαν να συνειδητοποιούν τη σημασία της καθημερινής και σωστής πλύσης των δοντιών. Επίσης τα παιδιά μέσα από τη δημιουργία κολάζ σχετικών με τη στοματική υγεία καθώς και μέσω αινιγμάτων, παροιμιών, ποιημάτων, τραγουδιών και ακροστιχίδων κατανόησαν πλήρως την αξία των δοντιών και γενικότερα της στοματικής υγείας η οποία συμπληρώθηκε και από την επίσκεψη τόσο της οδοντιάτρου όσο και του ορθοδοντικού οι οποίοι ενημέρωσαν τους μαθητές για τα δόντια. Επιπλέον δόθηκε από τους γιατρούς ένα κουτί το οποίο περιείχε προϊόντα στοματικής φροντίδας και  απονεμήθηκε στους μαθητές από τους δασκάλους το «Δίπλωμα επαίνου οδοντικής φροντίδας» Τέλος, το πρόγραμμα έκλεισε με μια μεγάλη γιορτή παρουσία της υπεύθυνης των προγραμμάτων «Αγωγής Υγείας»  του οδοντιάτρου, των γονέων καθώς  των μαθητών του νηπιαγωγείου στην οποία οι μαθητές τραγούδησαν, απήγγειλαν ποιήματα, έπαιξαν θεατρικό έργο και παρουσίασαν τις κατασκευές τους που σχετίζονταν με τη στοματική υγεία.

 ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ