7ο Δημοτικό Πύργου

ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ: ΚΥΡΓΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ? 10 ΙΟΥΝΙΟΥ

 

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Αφορμή του προγράμματος είναι η κοινή διαπίστωση ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει σοβαρλα προβλήματα οδικής ασφάλειας με πολλά ατυχήματα και ανυπολόγιστες συνέπειες. Είναι σημαντικό τα παιδιά από μικρή ηλικία να αναγνωρίσουν τους κινδύνους και να αποκτήσουν τη συμπεριφορά που θα τα οδηγήσει να τους αποφεύγουν.

Γενικός σκοπός

Γνώση κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που αναφέρονται στη συμπεριφορά των παιδιών ως πεζοί, ποδηλάτες καθώς και επιβάτες αυτοκινήτων.

Στόχοι:

 

  •    Να γνωρίσουν τα μεταφορικά μέσα και την ιστορία τους
  •    Να αντιληφθούν τη σημασία της σωστής χρήσης των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς
  •    Να εντοπίσουν τους κινδύνους και τα προβλήματα που δημιουργούν τα τροχοφόρα
  •    Να ενημερωθούν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πεζοί κι αργότερα ως      οδηγοί
  •    Να γνωρίσουν τον Κ.Ο.Κ.
  •    Να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους ως πεζοί, επιβάτες ή ποδηλάτες
  •    Να γνωρίσουν τρόπους προστασίας, πρόληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων
  •    Να θέσουν τις βάσεις για να γίνουν ενεργοί πολίτες
  •    Να προβληματιστούν σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα των πόλεων
  •    Να κατανοήσουν τις συνέπειες από την παράβαση των κανόνων οδικής συμπεριφοράς

 

Δραστηριότητες:

  1.    Συγκέντρωση πληροφοριών από βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και το διαδίκτυο για τα    ατυχήματα και τις στατιστικές που αναφέρονται σε αυτά
  2.    Αποκόμματα από εφημερίδες με ατυχήματα. Προβληματισμός και συζήτηση.
  3.    Κολάζ με φωτογραφίες οχημάτων και τοποθέτησή τους σε κατηγορίες (επιβατικά ?          μεταφορικά)
  4.    Συζήτηση γύρω από τα μέσα και γνωριμία με την ιστορία τους
  5.    Εμπλουτισμός λεξιλογίου:πεζόδρομος, λεωφοριόδρομος, τροχός, μονόδρομος,                αυτοκινητόδρομος, αδιέξοδος, διασταύρωση κ.τλ.
  6.    Περιγραφή από τους μαθητές της διαδρομής που κάνουν από το σπίτι στο σχολείο και      προσδιορισμός των σημείων που βοηθούν στον εντοπισμό της θέσης τους π.χ.                εκκλησία, ένα παλιό κτίριο, πλατείες κ.τλ.
  7.    Εντοπισμός κινδύνων, αναφορά περιστατικών δικών τους, συγγενών ή φίλων
  8.    Συνεύντευξη από τον σχολικό τροχονόμο
  9.    Συζήτηση για τις διαβάσεις
  10.    Διευκρίνιση των λέξεων πεζός ? ποδηλάτης
  11.    Κατασκευή και ταξινόμηση πινακίδων
  12.    Κολάζ με σήματα Κ.Ο.Κ. και χρωματισμός
  13.    Ενημερωτικό από την τροχαία Πύργου για τα ατυχήματα στην πειροχή μας
  14.    Αιτίες ατυχημάτων
  15.    Γενικοί κανόνες ως πεζοί, ποδηλάτες και επιβάτες
  16.    Σχεδίαση φωτεινών σηματοδοτών
  17.    Δημιουργία αφίσας
  18.    Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
  19.    Κρυπτόλεξα, αντιστοιχίσεις, σταυρόλεξο, κυκλώνω τη σωστή απάντηση, σωστό ?            λάθος, συμπλήρωση κενών
  20.    Τα παιδιά γράφουν συνθήματα όπως: «Η ζωή έχει προτεραιότητα»
  21.    Παιδαγωγικά παιχνίδια
  22.    Ενημέρωση από αξιωματικό της τροχαίας
  23.    Λεξικό κυκλοφοριακής αγωγής
  24.    Προβολή dvd κυκλοφοριακής αγωγής
  25.    Ανάγνωση κειμένων σχετικών με το θέμα την ώρα της φιλαναγνωσίας
  26.    Κατασκευή μακέτας
  27.    Παιχνίδια στην αυλή και στην τάξη
  28.    Τραγούδι

 

Διαθεματικές προσεγίσεις

Γλώσσα:εμπλουτισμόςλεξιλογίου, ανάγνωση κειμένων, συζήτηση, παραγωγή γραπτού λόγου

Αισθητική αγωγή: κολάζ, αφίσες, μακέτα, ζωγραφική πινακίδων

Θεατρική αγωγή: παίξιμο ρόλων

Μουσική: «Η ποδηλάτισσα»

Μαθηματικά: ταξινόμηση πινακίδων ως προς το σχήμα τους, κατασκευή τριγώνων, ορθογωνίων κ.τλ.

Ιστορία: αναφορά στην ανακάλυψη του τροχού

Θρησκευτικά: αναφορά στον Άγιο Χριστόφορο, τον προστάτη των οδηγών

Φυσική αγωγή: παιχίδι με μπάλα

Αξιολόγηση

Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά συμπληρώνουν ερωτηματολόγιο και γράφουν τις εντυπώσεις τους.

Συνεργάτες

Δάσκαλος μουσικής: Γκιντζίρης Γεώργιος

Δασκάλα εικαστικών: Δημητριάδου Εύα

Γυμνάστρια: Μπούκη Νίκη

Δασκάλα θεατρικής αγωγής: Λιναρδάκη Αντριάννα