7ο Δημοτικό Πύργου

Γερά δόντια- όμορφο χαμόγελο

ΤΑΞΗ Α

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : Πολυζώη Ευτυχία, Μποσκίνη Αναστασία

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ: «Γερά δόντια- όμορφο χαμόγελο»

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

α) Όλες οι σωστές συνήθειες αποκτώνται καλύτερα στην παιδική ηλικία

β) Στο πλαίσιο του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος, κρίθηκε σημαντική η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της προληπτικής ιατρικής, ιδιαίτερα στον τομέα της στοματικής υγείας ο οποίος συνδέεται ευθέως με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών.

γ) Το θέμα είναι κατάλληλο για την α? δημοτικού, γιατί σ?αυτή αντικαθιστώνται τα νεογιλά με τα κανονικά δόντια.

δ) Αφορμή επίσης δόθηκε από τις επισκέψεις των παιδιών στον οδοντίατρο για διάφορες εργασίες.

 

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ 

Με αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία επιδιώκουμε οι μαθητές:

α) Να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν τη σημασία που έχει η στοματική υγιεινή στη σωστή σωματική ανάπτυξη ενός ατόμου.

β) Να αποκτήσουν σωστές συνήθειες για τη στοματική υγιεινή.

γ) Να κατανοήσουν τη δημιουργία της τερηδόνας , να αναγνωρίζουν προληπτικά τα μέσα για την εξασφάλιση της στοματικής υγείας.

δ) Να κατανοήσουν τη σύνδεση ασφαλούς συμπεριφοράς σε σχέση με την εξασφάλιση της στοματικής υγείας.

ΣΤΟΧΟΙ

α) Να γνωρίσουν το στόμα και τι υπάρχει μέσα σ?αυτό.

β)Να γνωρίσουν τα δόντια και πως είναι κατασκευασμένη 

η στοματική κοιλότητα των ζώων. Ομοιότητες και διαφορές με τον  άνθρωπο.

γ) Να κατανοήσουν το ρόλο της διατροφής.

δ) Να μάθουν ασθένειες των δοντιών και πως προκαλούνται.

ε) Να γνωρίσουν το σωστό τρόπο βουρτσίσματος και τα προϊόντα στοματικής υγιεινής.

στ) Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της προληπτικής επίσκεψης στον οδοντίατρο, να ξεπεράσουν το φόβο τους , να εξοικειωθούν με τη δουλεία του.


ζ) Να γνωρίσουν πόσο σημαντικά θεωρούνται τα δόντια από τους αρχαίους χρόνους και να μάθουν πόσο έχει προοδεύσει η επιστήμη στον τομέα αυτό.

η) Ακόμα και στον τομέα αυτοεκτίμησης έχει σημασία η στοματική υγιεινή.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Μέθοδος project ? Διαθεματική προσέγγιση

Διασύνδεση με τα μαθήματα:

Γλώσσα (Σχετικά κείμενα, ποιήματα, παροιμίες, ανάγνωση και κατανόηση κειμένου, παραγωγή γραπτού λόγου, αινίγματα, γλωσσικές ασκήσεις, σταυρόλεξο, κρυπτόλεξο, ακροστοιχίδα, δημιουργικά κείμενα).

Μαθηματικά ( Σχετικά προβλήματα, μετρήσεις).

Μελέτη Περιβάλλοντος ( Αντίστοιχα θέματα)

Αισθητική Αγωγή (Ζωγραφιές, πάζλ, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι).

Φυσική Αγωγή (κίνηση, ρυθμός, συγχρονισμός, δημιουργικότητα).

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι ετήσια

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ -ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Επίσκεψη οδοντιάτρου στο σχολείο μας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ :

Α) Γιαννούκου Αικατερίνη

Β) Λιναρδάκη Ανδριάνα

Γ) Δημητριάδου Εύα

Δ) Γκιντζίρης Γιώργος

Ε) Τσουρούλα Χριστίνα

ΣΤ) Σμυρνή Κανέλλα