7ο Δημοτικό Πύργου

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

 

ΤΑΞΗ ΣΤ΄

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Λαμπρόπουλος Σπύρος

                                            Γιαννάρου Χρυσή

                                            Παπανδρέου Χρήστος

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ:   Στεφανίδης Νίκος

                                            Όιμπακ Γιώργος

                                            Κουρλιώτου Φωτεινή

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΤΡΙΜΗΝΗ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ: Κριτήριο για την επιλογή του θέματος ήταν κυρίως η ενότητα 16 του σχολικού βιβλίου της Γλώσσας « Μουσεία» και οι προσωπικές εμπειρίες ορισμένων μαθητών από επισκέψεις τους σε διάφορα μουσεία.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουν  και να εξοικειωθούν οι μαθητές με μουσειακούς  χώρους εστιάζοντας σε συγκεκριμένες θεματικές ? ιστορικές περιόδους.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

  •          Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της οργανωμένης και εστιασμένης                             επίσκεψης σε έναν μουσειακό χώρο.
  •          Να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού μέσα σε ένα μουσείο με τη                    χρήση χαρτών ή φυλλαδίων περιήγησης.
  •          Να εκτιμήσουν την αξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

  •          Μέθοδος project ? ομάδες εργασίας
  •          Συνεννόηση με τους υπεύθυνους των  Μουσείων για την καλύτερη οργάνωση των επισκέψεων
  •          Εξάσκηση στη στοχευμένη παρατήρηση και καταγραφή των πληροφοριών σε φυλλάδια εργασίας
  •          Έρευνα στο διαδίκτυο

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

  •          Γλώσσα : κεφ. 16 « Μουσεία»
  •          Μαθηματικά: μονάδες μέτρησης του μήκους με βάση το Στάδιο
  •          Ιστορία : αρχαίοι και σύγχρονοι ολυμπιακοί αγώνες
  •          Φ. Αγωγή : Ολυμπιακοί αγώνες, αγωνίσματα του χτες και του σήμερα
  •          Εικαστικά : διάκριση αγγείων, πηλοπλαστική
  •          Φ. Αγωγή: Η ευγενής άμιλλα, απαγγελία Ολυμπιακού ύμνου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  •          Συλλογή πληροφοριών για το Μουσείο της Ακρόπολης
  •          Εικονική περιήγηση σε διάφορα μουσεία
  •          Επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης
  •          Επίσκεψη στην Αρχαία Ολυμπία
  •          Καταγραφή εμπειριών, συνεντεύξεις, σκίτσα κ.ά.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα με το νέο Μουσείο της Ακρόπολης ,τόσο με την κατασκευή του όσο και με τα εκθέματα που θαύμασαν μέσα σε αυτό. Η Καρυάτιδα που έλειπε στάθηκε αφορμή για έντονο προβληματισμό και συζήτηση για τους ελληνικούς « θησαυρούς» που βρίσκονται σε άλλες χώρες. Ακόμη συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα της συντήρησης και της διαφύλαξης των αρχαιολογικών μας θησαυρών ως ένα μέσο για την προβολή και ανάδειξη του πολιτισμού μας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ  ΥΛΙΚΟ