7ο Δημοτικό Πύργου

Καινοτόμα Προγράμματα

Αγωγή Ειρήνης - Αντιπολεμικές δράσεις

 

Το βίντεο που ακολουθεί είναι προϊόν συλλογικής εργασίας όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Ειρήνης.

Οι αντιπολεμικές δραστηριότητες του σχολείου θα κορυφωθούν στο τέλος της χρονιάς.

Το μήνυμα το παιδιών θα ταξιδέψει στο δεύτερο Διαδικτυακό  Μαθητικό Φεστιβάλ: Με το σακίδιο του Θεάτρου

 

Αντιπολεμικό βίντεο

 

 

Cern...οντας τον χορό της επιστήμης

«Cern?οντας τον χορό της επιστήμης»

 

Τίτλος προγράμματος: Cern?οντας τον χορό της επιστήμης

Εντάσσεται στη θεματολογία: Διασχολικό-πολιτιστικό

Συντονιστές προγράμματος: Παπανδρέου Χρήστος

                                                  Βασιλοπούλου Ευσταθία

                                                  Μπάστα Θεοδώρα

Μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: 43   ΑΓΟΡΙΑ: 26   ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 17

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε1: Παίζοντας με τη βαρύτητα (βαρύτητα-βαρυτικά κύματα)

Ε2: Ανακαλύπτοντας τη δομή της ύλης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ν? ανακαλύψουν και να γνωρίσουν την επιστήμη της φυσικής

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Χρήση internet και εκπόνηση πειραμάτων

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ-ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

Δύο μήνες: Δεκέμβριος-Ιανουάριος

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων : 2

  1.     Τμήμα Χημικών ? Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
  2.     Ίδρυμα Ευγενίδου ? Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Σύνδεση με τα Μαθηματικά και τη Φυσική

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην τοπική κοινωνία

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τα παιδιά με εμπεριστατωμένο και εκλαϊκευμένο τρόπο εμβάθυναν στα μυστικά της επιστήμης μέσω ειδικών πειραμάτων. Μέσα από την υλοποίηση ειδικών δράσεων και τη διενέργεια επισκέψεων απέκτησαν επαφή με το χώρο της φυσικής επιστήμης γενικά και ειδικά. Υλοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες επισκέψεις και παρουσιάστηκε το πρόγραμμα στο οποίο φιλοξενήθηκε και συμμετείχε ο διακεκριμένος αστροφυσικός κύριος Σιμόπουλος, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του στο πρόγραμμα.

Οι υπεύθυνες δασκάλες του προγράμματος καθώς και οι μαθτές των τμημάτων Ε1 - Ε2 ευχαριστούν ιδιαιτέρως τον συνάδελφο εκπαιδευτικό και συντονιστή του προγράμματος κ.Χρήστο Παπανδρέου για την αμέριστη συμπαράσταση και βοήθεια όσον αφορά την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος.

ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ? ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Με το πρόγραμμα ασχοληθήκαμε από τον Οκτώβριο έως το Μάιο, κυρίως στις ώρες της ευέλικτης ζώνης, αλλά και της Γλώσσας, των Μαθηματικών,  της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Αισθητικής Αγωγής.

Ξεκινήσαμε με συζήτηση για να δούμε τις γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα και τις επιλογές- συνήθειες τους  σε διάφορες τροφές (ή γεύματα) στη διάρκεια της ημέρας.

Διαβάσαμε τα βιβλία  «Το στρουμπουλό τερατάκι» (Κ. Μαρκαδάκη),

«Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» (Ε. Χαράτση-Γιωτάκη),

«Σωστή διατροφή καλή υγεία» ( M.Comboli), «Τρέφομαι σωστά ;» (Έυα Καραντίνου), « Ο Παντεσπάνιους κι εγώ» (Φίλιππος Μανδηλαράς).

Κατανοήσαμε ότι οι τροφές χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τα συστατικά τους και τι συνέπειες θα έχει ο οργανισμός μας αν παραλείπουμε κάποιες ομάδες (τροφών) από τη διατροφή μας.

Μάθαμε να διαβάζουμε τις ετικέτες των προϊόντων του Σούπερ-Μάρκετ και να κάνουμε τις σωστές επιλογές σύμφωνα με τα συστατικά τους.

Τονίσαμε τη σημασία της Μεσογειακής διατροφής και τη χρήση του ελαιολάδου.

Ζωγραφίσαμε και κάναμε κολλάζ τα φρούτα, τα λαχανικά, την πυραμίδα διατροφής, τις ομάδες τροφών, υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και διάφορα μενού σωστά.

Λύσαμε κρυπτόλεξα και σταυρόλεξα, κάναμε αντιστοιχίσεις, είπαμε αινίγματα και παροιμίες, γράψαμε κανόνες υγιεινής (πριν το φαγητό πλύσιμο των χεριών, κατά την παρασκευή πλύσιμο σκευών κλπ).

Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Τόσο λάθος διατροφή».

Πήραμε χρήσιμες πληροφορίες και λύσαμε όλες μας τις απορίες από τη διατροφολόγο που μας επισκέφθηκε.

Χαρήκαμε τις βόλτες ? επισκέψεις στον παραδοσιακό μύλο δημητριακών Κυπαρισσίας, στο φούρνο της γειτονιάς και στο Λαογραφικό τμήμα του Δημαρχείου Πύργου.

 

 

      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

  

Θεωρούμε ότι πέτυχαν οι στόχοι που είχαμε θέσει στο πρόγραμμά μας.

Οι σχέσεις εκπαιδευτικών και ομάδων δοκιμάσθηκαν. Αναπτύχθηκε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και πνεύμα ομαδικότητας. Βελτιώθηκαν οι τρόποι συμπεριφοράς και επικοινωνίας. Τα παιδιά δούλεψαν ατομικά και ομαδικά. Οι ομαδικές εργασίες τοιχοκολλήθηκαν και παρουσιάστηκαν στην τάξη και στο σχολείο. Οι ατομικές μπήκαν σε αναμνηστικό φάκελο. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με εξωτερικούς συνεργάτες για περισσότερες πληροφορίες και με ομάδες άλλων τμημάτων. Έμαθαν μέσα από την πορεία του προγράμματος χρήσιμες πληροφορίες, άλλαξαν στάσεις και συμπεριφορές προς καλύτερες επιλογές διατροφής στο σχολείο και στο σπίτι σε συνεργασία με τις οικογένειές τους.    

Διαβάστε περισσότερα: ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ