7ο Δημοτικό Πύργου

Άθληση και διατροφή

Υπεύθυνοι προγράμματος: οι Κ.Φ.Α του σχολείου, Μπούκη Νικολέττα, Στεφανίδης Νικόλαος

Σχ.Έτος: 2012-2013

 

Σκοποί του προγράμματος:

1)Οι μαθητές να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για την ανάπτυξη των στοιχείων εκείνων που προάγουν την φυσική κατάσταση που σχετίζεται με την υγεία.

2)Να  αποκτήσουν θετικές εμπειρίες από τις φυσικές δραστηριότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη συνέχιση της άσκησης, όχι μόνο στη παιδική ηλικία, αλλά και στην εφηβεία και την ενηλικίωση.

3)Να αναπτύξουν τις απαραίτητες γνώσεις για τις διατροφικές συνήθειες που οδηγούν σ? ένα υψηλό επίπεδο διαβίωσης το οποίο είναι απαραίτητο για τη μείωση των αρνητικών επιδράσεων του σύγχρονου τρόπου ζωής.

 

Στόχοι του προγράμματος:

1)Η γνώση της δομής και λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος και η επίδραση της άσκησης σ? αυτό.

2)Γνώση και απόκτηση στοιχείων φυσικής κατάστασης και δραστηριοτήτων που προάγουν την υγεία.

3)Αναγνώριση της θετικής επίδρασης της άσκησης στην υγεία με την καθημερινή ενασχόληση εντός και εκτός σχολείου.

4)Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και αυτοεικόνας του μαθητή.

5)Η αναγνώριση των λανθασμένων διατροφικών συνηθειών και η αντικατάστασή τους με νέες.

6)Η ανάπτυξη της υπευθυνότητας του μαθητή στις διατροφικές του επιλογές.

7)Η υιοθέτηση σωστών επιλογών σε θέματα άθλησης και διατροφής, όχι μόνο στην παιδική ηλικία, αλλά και ως έφηβοι και ενήλικες.

 

Εκπαιδευτική προσέγγιση:  Project

 

Δράσεις:

? Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν εργασίες.

Απλές καθημερινές αερόβιες δραστηριότητες (Ε1)

Τα οφέλη της αερόβιας στο μυοσκελετικό σύστημα (Ε1)

Άθληση και σωστός τρόπος ζωής (Ε1)

Η Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής (Ε1)

Η Πυραμίδα της Άθλησης (Ε2)

Τα οφέλη της Μεσογειακής Διατροφής (Ε2)

Διατροφή και σωστός τρόπος ζωής (Ε2)

Αερόβια άσκηση (Ε2)

 

      - Η αξία της Διατροφής

      -  Οι συνέπειες της καθιστικής ζωής (ΣΤ1)

      -  Τι πρέπει να περιλαμβάνει η καθημερινή διατροφή ενός παιδιού (ΣΤ1)

      -  Τι είναι οι υδατάνθρακες, ποια η αξία τους και σε ποιες τροφές υπάρχουν (ΣΤ1)

      -  Τι πρέπει να ξέρουμε για την αερόβια άσκηση (ΣΤ2)

      -  Τα οφέλη της άσκησης στο καρδιαγγειακό ? Οι πρωτεΐνες και η διατροφική αξία τους (ΣΤ2)

      -  Τα λίπη και η διατροφική αξία τους (ΣΤ2)

      -  Ποια αθλήματα επιτυγχάνουν αερόβια άσκηση (ΣΤ2)

      -  Αποτελέσματα έρευνας σε τρία σχολεία Πύργου (ΣΤ2) (7ο Δημοτικό, Σύνολο μαθητών τριών σχολείων, Συγκριτικό σχολείων)

(Έρευνα βασισμένη στα ερωτηματολόγια του βιβλίου Φ. Αγωγής της Ε? κ ΣΤ΄ τάξης)

 

? Επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο και ενημέρωση των μαθητών για θέματα διατροφής

? Ομιλία των ΚΦΑ του σχολείου με θέμα «Τα οφέλη της φυσικής άσκησης στον οργανισμό»

? Συλλογή πληροφοριών για τις εργασίες στο μάθημα της πληροφορικής

? Κατασκευές σχετικές με την άσκηση και τη διατροφή στο μάθημα των καλλιτεχνικών

? Επίσκεψη στο δάσος της Φολόης σε συνεργασία με τον Ορειβατικό Όμιλο Πύργου, με σκοπό την επαφή με τη φύση και πεζοπορία σε μονοπάτι της περιοχής

 

Διαθεματικότητα: Θέματα σχετικά με το Project συζητήθηκαν στα μαθήματα της Γλώσσας, Φυσικής, Αγγλικών, Πληροφορικής, Μουσικής, Καλλιτεχνικών, Θεατρικών.

 

Συνεργάτες: Οι δάσκαλοι των τάξεων Τυλιγάδα Βασιλική, Πολυχρονίδη Στυλιανή, Τσουρούλα Μαρία, Μπότσα Βασιλική. Ο υποδιευθυντής του σχολείου Λαμπρόπουλος Σπύρος, και οι καθηγητές πληροφορικής Παπαριστείδη Μαρία, Καλλιτεχνικών Καλφάκη Ελένη και θεατρικής αγωγής Λιναρδάκη Ανδριάνα, Αγγλικών Τσουρούλα Χριστίνα και Σμυρνή Κανέλλα, μουσικής Γκιτζίρης Γιώργος

 

Εξωτερικοί συνεργάτες: Ο διατροφολόγος κ Αλεξόπουλος Παναγιώτης, ο Ορειβατικός όμιλος Πύργου.

 

Αξιολόγηση:

-Οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους σε ανοιχτή εκδήλωση στο σχολείο μας, τόσο στους συμμαθητές τους όσο και στους γονείς τους.

-Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις:

«Πιστεύεις πως η συμμετοχή σου στο Project Άθληση και Διατροφή σε βοήθησε να αλλάξεις διατροφικές και αθλητικές συνήθειες»;

«Η συμμετοχή σου στο project σε βοήθησε να μάθεις πράγματα για τη σωστή διατροφή και το σωστό τρόπο ζωής»;