7ο Δημοτικό Πύργου

Παιδική παχυσαρκία, διατροφικές συνήθειες και αθλητικές δράσεις

«Παιδική παχυσαρκία, διατροφικές συνήθειες

 και αθλητικές δράσεις»

 

Υπεύθυνοι προγράμματος: Β1, Β2  Ψαθά Πασχαλίνα , Τυλιγάδα Βασιλική

Αφορμή: Γνωρίζοντας ότι τα ποσοστά της παχυσαρκίας όλο και αυξάνονται, θέλαμε να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες ως προς τη διατροφή τους και να αποκτήσουν καθημερινές αθλητικές δραστηριότητες που επηρεάζουν το σώμα τους.

Σκοπός: Να κατανοήσουν ότι είναι απαραίτητο να τρέφονται σωστά και να αθλούνται για να έχουν σωματική και πνευματική ευεξία.

Στόχοι:

  •   Να ενημερωθούν οι μαθητές τι είναι η παχυσαρκία.
  •   Να γνωρίσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία.
  •   Να ευαισθητοποιηθούν ως προς τους κινδύνους που κρύβει η παχυσαρκία.
  •   Να ανακαλύψουν σωστές διατροφικές συνήθειες και καθημερινές δραστηριότητες που επηρεάζουν το σώμα μας.
  •   Να συνειδητοποιήσουν ότι είναι απαραίτητο να τρώμε όλες τις τροφές.
  •   Να μάθουν τρόπους που θα τους βοηθήσουν να κάνουν καλές επιλογές στη διατροφή και στην άθληση.
  •   Να γνωρίσουν τις ομάδες τροφίμων, τόσο με γνωστικές όσο και με βιωματικές δραστηριότητες.
  •   Να μάθουν πώς μας βοηθούν οι τροφές να προλαμβάνουμε και να αντιμετωπίζουμε τις αρρώστιες.
  •   Να κατανοήσουν ότι είναι απαραίτητο να τρεφόμαστε σωστά ώστε να έχουμε σωματική και πνευματική ευεξία.

Μεθοδολογικά εργαλεία της εργασίας:

  • Μέθοδος  Project
  • Καταιγισμός ιδεών
  • Μελέτη δευτερογενών πηγών (διαδίκτυο ? βιβλιογραφική έρευνα)
  • Επίσκεψη ειδικών γιατρών στο σχολείο ( Συμβουλευτική Ψυχολόγος και Διατροφολόγος)

Διασύνδεση με τα μαθήματα:

Η εργασία αυτή θα συνδεθεί με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με το μάθημα « Η διατροφή μου» σελ. 136. Επιπλέον θα σχετιστεί με την Αισθητική Αγωγή αφού οι μαθητές θα δημιουργήσουν ζωγραφιές,  κατασκευές και κολάζ. Μέσα από το μάθημα των Η/Υ θα παρακολουθήσουν διάφορα βίντεο. Επίσης μέσω της Φυσικής και Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν διάφορα παιχνίδια για να καταλάβουν την αξία της διατροφής και της άσκησης. Τέλος στο μάθημα της Μουσικής θα μάθουν διάφορα τραγούδια και στο μάθημα της Φιλαναγνωσίας θα διαβαστούν διάφορα βιβλία:

«Χτίζω σωστά εμένα»  Ειρήνη Γ. Μαραζιώτη

«Μα τι σημαίνει τρώω υγιεινά» Κέιτ  Νάιτον

«Υγιεινή Διατροφή» Δρ. Κυριακούλα Μεράκου, Καθ. Τζένη Κουρέα ? Κρεμασινού

«  Η Τουρουπίτα μαγειρεύει μαζί με τα παιδιά» Βάσω Ψαράκη

«Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα», ένα παραμύθι της Μαντούβαλου για τη σωστή διατροφή

 

Αξιολόγηση