7ο Δημοτικό Πύργου

Στοματική Υγιεινή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ

7ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΠΥΡΓΟΥ

ΤΑΞΗ: Β

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : Πολυζώη Ευτυχία, Μποσκίνη Αναστασία, Αντωνοπούλου Παναγιώτα

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

 

Α. ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Αφορμή για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος αποτέλεσε το γεγονός ότι οι μαθητές βρίσκονται στο στάδιο αλλαγής των νεογιλών δοντιών τους καθώς και η ανησυχία που εκφράζουν κάθε φορά που επισκέπτονται τον οδοντίατρό τους.

Κρίθηκε σημαντική η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της προληπτικής ιατρικής ιδιαίτερα στον τομέα της στοματικής υγείας.

 

Β. ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ

Να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν οι μαθητές τη σημασία που έχει η στοματική υγιεινή στη σωστή σωματική ανάπτυξη.

 

Γ. ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τι υπάρχει μέσα στο στόμα τους, τη χρήση ? λειτουργία τους στόματος τους, τη μορφολογία, τους τύπους, τη χρησιμότητα των δοντιών τους αλλά και τις παθήσεις τους.

  • Να γνωρίσουν τους κανόνες υγιεινής των δοντιών και να πληροφορηθούν για τα προϊόντα στοματικής υγιεινής.

  • Να κατανοήσουν το ρόλο της διατροφής στην υγιεινή των δοντιών. 

  • Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη της προληπτικής επίσκεψης στον οδοντίατρο αλλά και να αποβάλουν τυχόν φοβίες.

  • Να παίξουν, να εκφραστούν ελεύθερα και να διασκεδάσουν.

 

Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Μέθοδος project ? Διαθεματική προσέγγιση.

Παρακολουθήσαμε βίντεο και παίξαμε παιχνίδια ερωτήσεων- απαντήσεων πάνω στο θέμα.

 

Επίσκεψη ομάδας των Γιατρών του Κόσμου για οδοντολογική εξέταση των παιδιών, συζήτηση και συνέντευξη.

 

Ε. Συμπέρασμα ? Αξιολόγηση

Θεωρούμε ότι πετύχαμε τους στόχους που είχαμε θέσει. Τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις από τα συμπεράσματα που βγάλαμε.

  • Κατάλαβαν ότι το στόμα μας είναι μια καλοσχεδιασμένη μηχανή με πολλά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και ευτυχισμένους.

  • Είναι πολύ σημαντικό η στοματική υγιεινή να αρχίζει από την παιδική ηλικία, ήδη από τα πρώτα δόντια, ώστε να συνηθίζουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα μέσα καθαρισμού και φροντίδας.

  • Τα δόντια επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου και η φροντίδα τους είναι απαραίτητη σε όλες τις ηλικίες.

  • Η τερηδόνα, η ουλίτιδα και η περιοδοντίτιδα αποτελούν βασικές αρρώστιες των δοντιών και οι σωστές διατροφικές συνήθειες αποτελούν την καλύτερη άμυνα για να αποφύγουμε τις δυσάρεστες συνέπειες.

  • Η υγεία των δοντιών είναι αποκλειστικά δική μας ευθύνη και πρέπει να μάθουμε να χρησιμοποιούμε χημικά και μηχανικά μέσα καθαρισμού.

  • Οι τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο, η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία είναι ουσιαστικής σημασίας για όλη μας τη ζωή αρκεί να  τα φροντίζουμε σωστά.

Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και ατομικά. Οι εργασίες τους μπήκαν σε φάκελο ξεχωριστό για κάθε παιδί μαζί με φωτογραφικό υλικό από την παρουσίαση των θεατρικών παραστάσεων, τη βιωματική μάθηση του βουρτσίσματος των δοντιών, το πληροφοριακό υλικό κλπ και θα μείνει ως αναμνηστικό της δουλείας τους πάνω στο πρόγραμμα.

Οι ομαδικές εργασίες κολλήθηκαν σε ταμπλό ( ζωγραφιές, κολλάζ, αφίσες)   και παρουσιάστηκαν μαζί με τις δραματοποιήσεις των θεατρικών στους μαθητές και γονείς του σχολείου μας.

Τα παιδιά χάρηκαν με τη συμμετοχή τους. Το κλίμα ήταν ευχάριστο και δημιουργικό. Έδιωξαν τις φοβίες που είχαν για τον οδοντίατρο, βελτίωσαν την αυτοεκτίμηση τους.  Επίσης βελτιώθηκαν οι σχέσεις με τους συμμαθητές τους μέσα από την ομαδική δουλειά.

Οι γονείς ήταν αρωγοί, βοήθησαν στη συγκέντρωση  πληροφοριακού υλικού, ενημερώθηκαν  και οι ίδιοι για το πώς θα έχουν υγιή δόντια.

 

Ζ. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ? ΙΝΤΕΡΝΕΤ

1. Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας, Ευγένιος Τριβιζάς.

2. Σωματοακούσματα ? Δόντια, Νατάσσα Αναγνωστοπούλου ? Μπίτου.

3. Ιππόλυτος ο Ιπποπόταμος, Ζ. Ζαραμπούκα

4. Αχ, το δοντάκι μου, Ρέικο και Θάρλετ

5. Σοκολάκης και Ζαχαρούλα, Τρυποδόντη.

6. www.colgate.com.gr

7. www.aim.gr

8. www.e-selides.gr

9. www.thranio.gr

 

ΣΤ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:

Α) Ηλιοπούλου Ευγενία

Β) Στεφανοπούλου Παναγιώτα

Γ) Φιλάνδρα Αικατερίνη

Δ) Γκιντζίρης Γεώργιος

Ε) Λιναρδάκη Ανδρεάνα

ΣΤ) Στούμπου Αμαλία