7ο Δημοτικό Πύργου

Γνωριμία με το μαγικό κόσμο των Μουσείων

Πρόγραμμα Στ! Τάξης

ΘΕΜΑ: Γνωριμία με το μαγικό κόσμο των Μουσείων

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος-Μάιος

Σχολικό έτος 2014-2015

Υπεύθυνοι Προγράμματος: Μπότσα Βασιλική, Τσουρούλα Μαρία

Επιλογή θέματος

Κριτήριο επιλογής του συγκεκριμένου θέματος στάθηκε η αντίστοιχη ενότητα στο βιβλίο της Γλώσσας (16η) , καθώς και η πληθώρα εικόνων που υπάρχουν στα βιβλία Ιστορίας και Θρησκευτικών.

Γενικός σκοπός

Πρωταρχικός σκοπός του προγράμματος είναι η καλύτερη γνωριμία των μαθητών με το μουσείο ως χώρο πολιτισμού αλλά και ως έναν τρόπο ταξιδιού στο χρόνο, αφού ζουν σε μία χώρα που η ιστορία και το παρελθόν διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παροχή γνώσεων για την πολιτιστική μας κληρονομιά. Επίσης οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με μουσεία διαφορετικών ειδών.

Επιμέρους στόχοι

  •        Να γνωρίσουν οι μαθητές το μουσείο ως χώρο πολιτισμού κι έτσι να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι σε αυτή τη μορφή τέχνης.
  •        Να κατανοήσουν πως ο πολιτισμός του παρόντος αποτελεί αδιάκοπη συνέχεια του παρελθόντος.
  •        Διέγερση περιέργειας, προβληματισμού, παρατηρητικότητας και σεβασμού στο διαφορετικό.
  •        Να αισθανθούν τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα της επίσκεψης σε ένα μουσείο.
  •        Να αντιληφθούν ομοιότητες και διαφορές στα εκθέματα μουσείων διαφορετικών ειδών.
  •        Να γνωρίσουν συγκεκριμένη ορολογία μέσα από την παρατήρηση των αντικειμένων.

Μέθοδος προσέγγισης

Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες εργασίας για τη συλλογή κι επεξεργασία των πληροφοριών με διερευνητική μέθοδο. Επίσης θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές επισκέψεις όπου οι μαθητές θα αυτενεργήσουν κάνοντας επιτόπιες παρατηρήσεις με καθοδηγητή και σύμβουλο τον εκπαιδευτικό. Η εργασία θα γίνει με τη μέθοδο PROJECT.

Διαθεματική προσέγγιση

Γλώσσα: Αναζήτηση πληροφοριών σε εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, διαδίκτυο. Παραγωγή γραπτού λόγου, καταγραφή λεξιλογίου-ορολογίας.

Ιστορία: Προέλευση της λέξης μουσείο ? συσχέτιση με τις  9 Μούσες.

Γεωγραφία: Σπουδαιότεροι αρχαιολογικοί χώροι.

Μαθηματικά: Προβλήματα ταξινόμησης, στρογγυλοποίησης, εισπράξεις εισιτηρίων.

Θεατρική Αγωγή: Δραματοποίηση, δημιουργία κολλάζ.

Εικαστικά: Προσέγγιση μέσα από διάφορους τρόπους , όπως ζωγραφική, χρήση πηλού για κατασκευή αγγείων.

 Φυσική Αγωγή: Βιωματικό παιχνίδι « αγαλματάκια αμίλητα?.», εικονικό σκάψιμο για ανασκαφές, λαογραφικά στοιχεία.

Τ.Π.Ε.: Αναζήτηση πληροφοριών και φωτογραφιών από διάφορα είδη μουσείων και γνωριμία με τα πιο γνωστά μουσεία του κόσμου μέσω φωτογραφιών αλλά και εικονικής περιήγησης από το πρόγραμμα της GOOGLE ART PROJECT.

Μουσική: Η εξέλιξη της μουσικής στο χώρο και το χρόνο, γνωριμία με παραδοσιακά μουσικά όργανα.

Ενδεικτικές επισκέψεις

  1.      Αρχαιολογικό Αθηνών
  2.     Λαογραφικό Αμαλιάδας ή Βαρθολομιού.
  3.     Αρχαιολογικό Πύργου.
  4.     Αρχαίας Ολυμπίας.
  5.     Υδροκίνησης Δημητσάνας
  6.     Φυσικής Ιστορίας ή Αρχαιολογικό Πάτρας.
  7.     Υπαίθριο Σιδηροδρόμων και Ιστορικό Καλαμάτας.
  8.     Αρχαίων Ελληνικών Οργάνων ή Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κατακόλου.
     
  9. Μουσείο Ολοκαυτώματος Καλαβρύτων
  10. Μουσε?ο Ναυαγίων (Κάστρο Πύλου)

Αξιολόγηση