7ο Δημοτικό Πύργου

Παιδιά..Είμαστε όλοι ίδιοι

Υπεύθυνοι προγράμματος: Μπότσα Βασιλική, Τσουρούλα Μαρία

Συνεργάτες: Γκιντζίρης Γιώργος ( καθηγητής μουσικής), Λιναρδάκη Ανδρεάνα (καθηγήτρια θεατρικής αγωγής),Παπαριστείδη Μαρία ( καθηγήτρια πληροφορικής).

Τάξη ΣΤ?

Σχ.Έτος: 2012-2013

Στα πλαίσια του προγράμματος διαθεματικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων στα σχολεία ΕΑΕΠ επιλέξαμε σε συνεργασία με τους μαθητές της τάξης να επεξεργαστούμε το θέμα των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Βασικό ρόλο στην επιλογή του θέματος έπαιξε το γεγονός ότι πλέον στα σχολεία, στη γειτονιά και στην κοινωνία ζουν παιδιά μεταναστών ή αλλοδαπών των οποίων πολλές φορές καταπατούνται τα δικαιώματα ( βία, εργασία, ρατσισμός, πείνα, εκμετάλλευση).

 

Βασικοί Σκοποί:

-να γνωρίσουν τα παιδιά τα βασικά τους δικαιώματα ώστε να μην κάνουν ενέργειες που τους υποχρεώνουν οι μεγάλοι,

-να επεξεργαστούν περιπτώσεις παραβίασης δικαιωμάτων και να εκθέσουν τις απόψεις τους,

-να ερευνήσουν το θέμα μέσα από πολλά μαθήματα.

 

Επιμέρους στόχοι:

-να συλλέξουν πληροφορίες και να καταγράψουν στοιχεία (γνωστικός στόχος),

-να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους ώστε να τα προφυλάσσουν (γνωστικός στόχος),

-να αποκτήσουν φυσιολογική αντίδραση και θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα παιδιών με άλλο χρώμα, θρησκεία, φύλο ή σε παιδιά διαφορετικής πληθυσμιακής ομάδας (συναισθηματικός στόχος).

-να μάθουν για οργανώσεις που προστατεύουν τα παιδιά ( χαμόγελο του παιδιού, γιατροί χωρίς σύνορα, unicef).

 

Μέθοδος προσέγγισης:

Οι μαθητές θα εργαστούν ομαδοσυνεργατικά, θα συλλέξουν και θα αναλύσουν πληροφορίες. Η εργασία θα διεξαχθεί με τη μέθοδο PROJECT.

 

Διαθεματικότητα:

Γλώσσα: οι μαθητές θα επεξεργαστούν γραπτά τα δικαιώματα, θα εκφράσουν απόψεις και θα επιχειρηματολογήσουν.

Μαθηματικά: θα κάνουν συγκρίσεις με στατιστικά στοιχεία και ποσοστά.

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή: θα γίνει μελέτη της Διακήρυξης των δικαιωμάτων του παιδιού από τη σχετική ενότητα.

Γεωγραφία: θα καταγραφούν οι εθνότητες που ζουν στην Ελλάδα και θα γίνει συζήτηση για τις χώρες που εμφανίζουν τις περισσότερες παραβιάσεις.

Τ.Π.Ε.: συλλογή πληροφοριών και κατασκευή διαγραμμάτων.

Αισθητική Αγωγή: τα παιδιά ζωγραφίζουν με θέμα τα δικαιώματά τους και φτιάχνουν συνθήματα.

Μουσική: τραγουδούν σχετικά τραγούδια (Αν όλα τα παιδιά της γης, τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο).

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Στις 11 Δεκεμβρίου που είναι παγκόσμια ημέρα του παιδιού θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση ? αφιέρωμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.

 

 

Αξιολόγηση Προγράμματος

Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο, εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες σχετικές με τα δικαιώματα των παιδιών και πώς αυτά παραβιάζονται σε μερικές χώρες. Εργάστηκαν ομαδικά, αντάλλαξαν απόψεις αλλά κυρίως ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στη διαφορετικότητα κάποιων παιδιών.

 

Συγκεκριμένα:

Α) Πήραν μέρος σε θεατρικά δρώμενα

- « Τα παιδιά έχουν φωνή, έχουν δικαιώματα » των Άντρη Ταντελέ & Νεοφύτα Πολυδώρου

- « Τα δικαιώματα του παιδιού» της Σύλβιας Λουκά.

 

Β) Παρακολούθησαν ολιγόλεπτα βιντεάκια της UNICEF που αναφέρονταν σε βασικά δικαιώματα των παιδιών

 

Γ) Τραγούδησαν σχετικά τραγούδια και ταυτόχρονα τα παρακολουθούσαν οπτικοποιημένα (Όμορφη Μέρα, Τα Παιδιά Ζωγραφίζουν στον Τοίχο)

 

Δ) Με τη βοήθεια της καθηγήτριας πληροφορικής βρήκαν εικόνες και τις πλαισίωσαν μουσικά με το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Αν Όλα τα Παιδιά της Γης»

 

Ε) Συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο στην τάξη και επεξεργάστηκαν τα δεδομένα.

 

ΣΤ) Συμπλήρωσαν σταυρόλεξο κι έκαναν σχετικές με το θέμα γλωσσικές εργασίες.