Διατροφή και υγεία

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Σχ. έτος  2015-2016

Σχολική μονάδα:  7ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου

Τάξη/Τμήμα που συμμετέχει στο πρόγραμμα:   Β1, Β2, Ολοήμερο

Ο τίτλος του προγράμματος μας  :  Διατροφή και υγεία

Εντάσσεται στη θεματολογία:  Αγωγή υγείας

Εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν το πρόγραμμα:

 Αναστασία Μποσκίνη

Βασιλική Μπότσα

Παναγιώτα Αντωνοπούλου

Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν:

Γεώργιος Όιμπακ

Γεώργιος Γκιντζίρης

Φωτεινή Κουρλιουρου

Παναγιώτα Παβίτσου

Νικόλαος Στεφανίδης

Νικολέτα Μπούκη

Μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα :

Σύνολο Μαθητών της ομάδας: 56   Αγόρια : 30  Κορίτσια: 26

  1.     YΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) : Ομάδες τροφών, διατροφικές επιλογές και συνέπειες για τον οργανισμό, ετικέτες τυποποιημένων προϊόντων, διαφήμιση και διατροφή , θρησκεία και διατροφικές συνήθειες.
  2.      ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ : 1) Να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής διατροφής για τον οργανισμό   και ιδιαίτερα της Μεσογειακής. 2) Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. 3) Να αντιστέκονται στη δύναμη της διαφήμισης . 4) Να καλλιεργήσουν πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας . 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ :

Δημιουργία ομάδων και καθορισμός του πλαισίου εργασίας. Μέθοδος Project. Εμπειρική ?Βιωματική προσέγγιση. Δραματοποίηση. Συνεργασίες : Διεύθυνση Σχολείου, Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων , Διαιτολόγος.

Δ.ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ: Το πρόγραμμα διαχέεται μέσα στη Γλώσσα ,Μαθηματικά ,Εικαστικά , θεατρική Αγωγή (δραματοποίηση)  , Μουσική (τραγούδι), Μελέτη Περιβάλλοντος , Φυσική Αγωγή (χοροί , παιχνίδια).

ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Διεύρυνση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων , παρουσίαση κλπ.)

1ο τρίμηνο : Χωρισμός σε ομάδες, προβληματισμός και διερεύνηση θέματος, συλλογή υλικού, επίσκεψη σε ελαιοτριβείο της περιοχής .

Ανάγνωση παραμυθιών ?Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα? , ? ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή? και άλλα όπου τα παιδιά  τα δραματοποίησαν. Επίσκεψη στο εργαστήριο αρτοποιίας. Επίσκεψη διαιτολόγου-διατροφολόγου στο σχολείο μας για ενημέρωση και προβληματισμό των μαθητών μας πάνω στο θέμα.

2ο τρίμηνο: Φτιάξαμε το αλφαβητάρι των τροφών , αφίσες με υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, πυραμίδα Μεσογειακής διατροφής, υγιεινά μενού ,υγιεινό κολατσιό , δημιουργία κολλάζ,  μουσική, χορός  ?μήλο μου κόκκινο?.

3ο Τρίμηνο: Επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας , επίσκεψη σε τυροκομείο, επίσκεψη σε Νερόμυλο Κυπαρισσίας, επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πύργου και στη λαογραφική έκθεση του Λάτσειου Δημοτικού Μεγάρου.

Παρουσίαση  του θεατρικού ?  Όσπρια και λαχανικά?  και ? Ο Καραγκιόζης φούρναρης?.  Έκθεση στο χώρο του Σχολείου με τις ζωγραφιές και τις κατασκευές των μαθητών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι μαθητές μας κατανόησαν τη σημασία της σωστής διατροφής για τον οργανισμό και ιδιαίτερα της Μεσογειακής διατροφής και καλλιέργησαν πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας.