7ο Δημοτικό Πύργου

Εργαστήρια δεξιοτήτων ΣΤ' τάξης

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

 

 

1

   

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+:

http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

 

 

 

ΣΤ  ΤΑΞΗ

 

 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

7Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022

Σχολική μονάδα

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αριθμός τμημάτων

12

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

278

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

30

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

15

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

2.png

3

4.png

5.png

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 
       

 

 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματαα)

 

Το όραμά μας

Το σχολείο μας έχει όραμα να αναδείξει την απόλαυση της μάθησης με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών ,την καλλιέργεια κριτικής και δημιουργικής σκέψης καθώς και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων αλλά και την απόκτηση απαραίτητων γνώσεων για τους πολίτες του μέλλοντος.

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και Ενδοσχολικές ανάγκες

Η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών .

Η ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα ζωτικής σημασίας που αφορούν  τόσο το ανθρωπογενές όσο και το φυσικό περιβάλλον.

Στην ανάπτυξη και  εδραίωση αξιών  όπως η συνεργασία ο  σεβασμός στην γνώμη του άλλου, η αλληλεγγύη και η  αποδοχή της διαφορετικότητας.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων(ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ)

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

2.png

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ:

Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

ΤΙΤΛΟΣ:

 Μεγαλώνοντας  με το « φύλο μου»

ως προς τη Θεματική Ενότητα

3.png

Φροντίζω το Περιβάλλον

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ :

 Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

ΤΙΤΛΟΣ:

ΟΛΥΜΠΙΑ: Ένας πολιτιστικός θησαυρός

ως προς τη Θεματική Ενότητα

4.png

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

ΤΙΤΛΟΣ:

ΑΓΟΡΙ-ΚΟΡΙΤΣΙ,ΔΥΟ ΙΣΧΥΡΑ ΦΥΛΑ

ως προς τη Θεματική Ενότητα

5.png

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ:

Επιχειρηματικότητα –Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα

ΤΙΤΛΟΣ:

Μουσείο Επαγγελμάτων

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

Θεωρούμε ότι η εφαρμογή τους θα έχει το προσδοκώμενο όφελος όσον αφορά το γενικότερο σχολικό κλίμα και ειδικότερα στην αποδοχή μαθητών με ιδιαιτερότητες και δυσκολίες.

Ειδικότερα οφέλη

Μέσω της εφαρμογής και υλοποίησης των εργαστηρίων ευελπιστούμε στην καλλιέργεια όλων των θεματικών κύκλων ούτως ώστε η μάθηση να εκπορεύεται αλλά και να βασίζεται  στα ενδιαφέροντα, στις προτιμήσεις και στις ανάγκες των ίδιων των μαθητών.

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας ,της κριτικής σκέψης και της  επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Η διάχυση πληροφοριών με σκοπό την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για γενικότερα ζητήματα τα κοινωνίας ούτως ώστε να λειτουργήσει η ατομική ευθύνη αλλά και η πρωτοβουλία με απώτερο στόχο την δημιουργία ενεργών πολιτών.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

Διαμόρφωση της τάξης, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές όπως π.χ. δημιουργία ομάδων με ενωμένα θρανία, οπτικό υλικό κρεμασμένο σε ορατά σημεία για διευκόλυνση και καθοδήγηση μαθητών, δημιουργίες αφισών ακόμα και παιχνίδια ρόλων, ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν όλοι.

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

Συνεργασία με εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων ,όπως των Τεχνικών ,της Πληροφορικής καθώς επίσης με την Σχολική Νοσηλεύτρια του σχολείου.

Τελικά προϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

 

 

 

 

 

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων

Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα

2.png

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

3.png

Φροντίζω το Περιβάλλον

4.png

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

5.png

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

   
         

2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

(σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)

ως προς το σχολικό κλίμα γενικά

 

ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)

 

ως προς την τοπική κοινότητα

 

3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της  εφαρμογής του προγράμματος

Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)

 

Προτάσεις

Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)

  •         ………………
  •         ………………
  •         ………………