ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 09 Μαΐου 2014 09:22
Γράφτηκε από τον/την 7dimpyrg
Εμφανίσεις: 234

                           ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ    ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

                            Τάξη Β΄ - Σχ. Έτος: 2013-14

Υπεύθυνοι προγράμματος: Οι Δασκάλες:  Mποσκίνη Αναστασία , Πολυζώη Ευτυχία.

Οι Κ.Φ.Α.: Μπούκη Νικολέττα , Χαλαμπάκη Βαΐα. 

Διάρκεια  προγράμματος : Νοέμβριος 2013 ? Απρίλιος 2014

Επιλογή Θέματος.

Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε με βάση του ότι το παιχνίδι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και της προσωπικότητας του παιδιού.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι  παιδί = παιχνίδι , κίνηση.

Τα ομαδικά και δη τα παραδοσιακά παιχνίδια αποτελούν ένα ισχυρό «σύμμαχο»,που απευθύνεται τόσο στο ψυχοκινητικό τομέα κατά προτεραιότητα όσο και στο συναισθηματικό ?γνωστικό υλοποιώντας στο έπακρο όλους εκείνους τους στόχους και τα γενικό σκοπό που επιδιώκεται με τη Φυσική Αγωγή ειδικά και με την εκπαίδευση γενικότερα.

ΣΚΟΠΟΙ

Τα παιδιά :

-να αποκομίσουν νέες γνώσεις και εμπειρίες σχετικές με τα παιχνίδια

-να ταξιδέψουν στο χρόνο των παιχνιδιών

-να κατανοήσουν την διαχρονική αξία των παραδοσιακών παιχνιδιών

-να καλλιεργήσουν τις κινητικές τους δεξιότητες

-να αναπτύξουν τις φυσικές και αντιληπτικές τους ικανότητες

-να διευρύνουν το γνωστικό τους επίπεδο

-να εμπλουτίσουν τον  συναισθηματικό τους κόσμο.

 

Επιμέρους στόχοι:

-να δοθεί στα παιδιά η δυνατότητα επαφής με την πολιτιστική τους παράδοση με ένα μοναδικό και ευχάριστο τρόπο

- να κατανοήσουν πιο καλά την γενιά του παππού και της γιαγιάς

-να γνωρίσουν και να διατηρήσουν παλιούς κοινωνικούς θεσμούς και έθιμα

-να προσεγγίσουν τους παραδοσιακούς τρόπους ψυχαγωγίας

-να αναπτύξουν μη λεκτική επικοινωνία με την ομάδα τους

-να αναπτύξουν τη φαντασία τους

-να συγκρίνουν τα παιχνίδια του παππού και της γιαγιάς με τα δικά τους

-να μάθουν παλιούς κανόνες παιχνιδιών και να δοκιμάσουν να τους προσαρμόσουν στα δικά τους παιχνίδια

-να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα και συνεργασία

-να γνωρίσουν τη χαρά της δημιουργίας με την κατασκευή απλών παραδοσιακών παιχνιδιών

-να αναπτύξουν την κοινωνικότητα , τη φιλία και την αγωνιστικότητα

-να μεταφέρουν και αυτά με τη σειρά τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους στην επόμενη γενιά όντας συνεχιστές της πολιτισμικής τους παράδοσης

-να εμπλουτίσουν με νέα παιχνίδια την καθημερινότητά τους.

ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

Project ? Διαθεματική προσέγγιση.

Διαθεματικότητα

Θέματα σχετικά με το project .Θα ασχοληθούμε στα μαθήματα της γλώσσας, μαθηματικών, μελέτη περιβάλλοντος, ευέλικτη ζώνη, φυσική αγωγή, τεχνικά, αγγλικά, μουσική, θεατρική αγωγή, Τ.Π.Ε.

Δράσεις:

-Οι μαθητές ενημερώθηκαν  από τις Κ.Φ.Α. σχετικά με τα παιχνίδια στην αρχαιότητα καθώς και για τα παλιά παραδοσιακά παιχνίδια της Ελλάδας και παρακολούθησαν αντίστοιχα βίντεο. 

- Έπαιξαν τα παραδοσιακά παιχνίδια που έμαθαν αλλά και δημιούργησαν δικά τους και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους.

- Επισκέφθηκαν το μουσείο Αρχαία Ολυμπίας και είδαν παραδοσιακά παιχνίδια της αρχαιότητας (κούκλες).

- Δημιούργησαν στο μάθημα των Εικαστικών κούκλες με ευτελή υλικά και Δαχτυλόκουκλες τις οποίες και παρουσίασαν στην Έκθεση Γλυπτικής στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου στις 12/5/2014.

- Δημιούργησαν και παρουσίασαν θεατρικό δρώμενο.

Εσωτερικοί συνεργάτες 

Οι μαθητές της Ε? τάξης, οι Δασκάλες Μαρία Τσουρούλα και Βασιλική Μπότσα (ΠΕ 70) ,Γιώργος Γκιντζίρης (Μουσικής ΠΕ16), Σουλτάνα Γκιούρα (Καλλιτεχνικών ΠΕ 08), Αγραπίδη Βασιλική (Πληροφορικής ΠΕ 19), Χριστίνα Τσουρούλα (Αγγλικών 06), Γιώργος Βρόντος (Θεατρικής Αγωγής ΠΕ 32), Σμυρνή Κανέλλα (Αγγλικών ΠΕ 06)

Οι εξωτερικοί συνεργάτες και οι δράσεις θα αναρτηθούν στη διάρκεια του προγράμματος.

Η αξιολόγηση του προγράμματος θα αναρτηθεί στο τέλος της εργασίας.