Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 08 Ιανουαρίου 2015 14:04
Γράφτηκε από τον/την Super User
Εμφανίσεις: 285

Υπεύθυνοι προγράμματος: Πολυζώη Ευτυχία, Μποσκίνη Αναστασία

Συνεργάτες: Στεφανοπούλου Παναγιώτα, Στεφανίδης Νικόλαος, Γεωργίου Χάιδω, Λιναρδάκη Ανδρεάνα, Γκιντζίρης Γεώργιος

Τάξη Α?

Σχ.Έτος: 2012-2013

 

Α. ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Αφορμή για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος δόθηκε όταν οι μαθητές αναρωτήθηκαν για την παρουσία σχολικού τροχονόμου. Επίσης έχουν γίνει μάρτυρες τροχαίων. Παρότι η ηλικία τους δεν τους επιτρέπει να κυκλοφορούν μόνοι τους, εν τούτοις κρίνεται σημαντικό να τα εισάγουμε από νωρίς στους κανόνες οδικής ασφάλειας, αν θέλουμε και ως ενήλικες να υιοθετήσουν σωστά πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.

 

Β. ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ

Να γνωρίσουν βασικούς κανόνες του κ.ο.κ κυρίως αυτούς που αναφέρονται στη συμπεριφορά των παιδιών ως πεζοί, επιβάτες, ποδηλάτες.

 

Γ. ΣΤΟΧΟΙ

α) Να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητά τους και να συνειδητοποιήσουν προβλήματα της κυκλοφορίας, ώστε να μάθουν να ξεχωρίζουν θετικές παρεμβάσεις και τις αρνητικές και να αναπτύξουν ικανότητες εξαγωγής συμπερασμάτων, αξιολόγηση των συνεπειών και λήψη αποφάσεων όταν λειτουργούν ως πεζοί, ως ποδηλάτες, ως επιβάτες.

β) Να γνωρίσουν τα σήματα του κ.ο.κ. και βασικούς κανόνες ασφαλούς κυκλοφοριακής αγωγής.

γ) Να κατανοήσουν το βασικό λεξιλόγιο που σχετίζεται με την ασφάλεια πεζών.

δ) Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας.

ε) Να εκφραστούν μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και από άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

στ) Να ασκηθούν στον προφορικό και γραπτό λόγο, όσο και στην ανάγνωση κειμένων.

ζ) Να υιοθετήσουν σωστή οδική συμπεριφορά.

η) Να ευαισθητοποιηθούν και οι οικογένειές τους σ?αυτό το θέμα.

 

Δ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι τρίμηνη (Ιανουάριος ? Φεβρουάριος - Μάρτιος).

 

Ε. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Μέθοδος project -  Διαθεματική προσέγγιση

 

Γλώσσα: (Σχετικά κείμενα, άρθρα, ποιήματα, παροιμίες, ανέκδοτα, γλωσσικές ασκήσεις, συνεντεύξεις)

Μαθηματικά: (Σχετικά προβλήματα, μετρήσεις, συμμετρία, πράξεις κ.λ.π.)

Μελέτη περιβάλλοντος: Σχετικά κείμενα

Αισθητική Αγωγή: (Ζωγραφιές, παζλ, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι)

Φυσική Αγωγή: (κίνηση, ρυθμός, συγχρονισμός, δημιουργικότητα)

 

ΣΤ. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής.

Συνέντευξη από τη σχολική τροχονόμο.

 

Η. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Το αυτοκίνητο του κυρ-κλόουν του Γ. Μαρίνου

2. Η Σακαράκα της Ρένας Καρθαίου

3. Κυκλοφοριακή αγωγή για παιδιά κ. Ραυτογιάννη

4. Πέντε Γρηγόρηδες Έξη Σταμάτηδες Ιωάννα Σαραβάνου

5. Κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση Ιωάννη Σουμώνη