7ο Δημοτικό Πύργου

Καινοτόμα Προγράμματα

Cern...οντας τον χορό της επιστήμης

«Cern…οντας τον χορό της επιστήμης»

 

Τίτλος προγράμματος: Cern…οντας τον χορό της επιστήμης

Εντάσσεται στη θεματολογία: Διασχολικό-πολιτιστικό

Συντονιστές προγράμματος: Παπανδρέου Χρήστος

                                                  Βασιλοπούλου Ευσταθία

                                                  Μπάστα Θεοδώρα

Μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: 43   ΑΓΟΡΙΑ: 26   ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 17

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε1: Παίζοντας με τη βαρύτητα (βαρύτητα-βαρυτικά κύματα)

Ε2: Ανακαλύπτοντας τη δομή της ύλης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ν’ ανακαλύψουν και να γνωρίσουν την επιστήμη της φυσικής

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Χρήση internet και εκπόνηση πειραμάτων

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ-ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

Δύο μήνες: Δεκέμβριος-Ιανουάριος

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων : 2

  1.     Τμήμα Χημικών – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
  2.     Ίδρυμα Ευγενίδου – Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Σύνδεση με τα Μαθηματικά και τη Φυσική

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην τοπική κοινωνία

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τα παιδιά με εμπεριστατωμένο και εκλαϊκευμένο τρόπο εμβάθυναν στα μυστικά της επιστήμης μέσω ειδικών πειραμάτων. Μέσα από την υλοποίηση ειδικών δράσεων και τη διενέργεια επισκέψεων απέκτησαν επαφή με το χώρο της φυσικής επιστήμης γενικά και ειδικά. Υλοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες επισκέψεις και παρουσιάστηκε το πρόγραμμα στο οποίο φιλοξενήθηκε και συμμετείχε ο διακεκριμένος αστροφυσικός κύριος Σιμόπουλος, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του στο πρόγραμμα.

Οι υπεύθυνες δασκάλες του προγράμματος καθώς και οι μαθτές των τμημάτων Ε1 - Ε2 ευχαριστούν ιδιαιτέρως τον συνάδελφο εκπαιδευτικό και συντονιστή του προγράμματος κ.Χρήστο Παπανδρέου για την αμέριστη συμπαράσταση και βοήθεια όσον αφορά την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος.

ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Με το πρόγραμμα ασχοληθήκαμε από τον Οκτώβριο έως το Μάιο, κυρίως στις ώρες της ευέλικτης ζώνης, αλλά και της Γλώσσας, των Μαθηματικών,  της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Αισθητικής Αγωγής.

Ξεκινήσαμε με συζήτηση για να δούμε τις γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα και τις επιλογές- συνήθειες τους  σε διάφορες τροφές (ή γεύματα) στη διάρκεια της ημέρας.

Διαβάσαμε τα βιβλία  «Το στρουμπουλό τερατάκι» (Κ. Μαρκαδάκη),

«Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» (Ε. Χαράτση-Γιωτάκη),

«Σωστή διατροφή καλή υγεία» ( M.Comboli), «Τρέφομαι σωστά ;» (Έυα Καραντίνου), « Ο Παντεσπάνιους κι εγώ» (Φίλιππος Μανδηλαράς).

Κατανοήσαμε ότι οι τροφές χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τα συστατικά τους και τι συνέπειες θα έχει ο οργανισμός μας αν παραλείπουμε κάποιες ομάδες (τροφών) από τη διατροφή μας.

Μάθαμε να διαβάζουμε τις ετικέτες των προϊόντων του Σούπερ-Μάρκετ και να κάνουμε τις σωστές επιλογές σύμφωνα με τα συστατικά τους.

Τονίσαμε τη σημασία της Μεσογειακής διατροφής και τη χρήση του ελαιολάδου.

Ζωγραφίσαμε και κάναμε κολλάζ τα φρούτα, τα λαχανικά, την πυραμίδα διατροφής, τις ομάδες τροφών, υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και διάφορα μενού σωστά.

Λύσαμε κρυπτόλεξα και σταυρόλεξα, κάναμε αντιστοιχίσεις, είπαμε αινίγματα και παροιμίες, γράψαμε κανόνες υγιεινής (πριν το φαγητό πλύσιμο των χεριών, κατά την παρασκευή πλύσιμο σκευών κλπ).

Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Τόσο λάθος διατροφή».

Πήραμε χρήσιμες πληροφορίες και λύσαμε όλες μας τις απορίες από τη διατροφολόγο που μας επισκέφθηκε.

Χαρήκαμε τις βόλτες – επισκέψεις στον παραδοσιακό μύλο δημητριακών Κυπαρισσίας, στο φούρνο της γειτονιάς και στο Λαογραφικό τμήμα του Δημαρχείου Πύργου.

 

 

      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

  

Θεωρούμε ότι πέτυχαν οι στόχοι που είχαμε θέσει στο πρόγραμμά μας.

Οι σχέσεις εκπαιδευτικών και ομάδων δοκιμάσθηκαν. Αναπτύχθηκε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και πνεύμα ομαδικότητας. Βελτιώθηκαν οι τρόποι συμπεριφοράς και επικοινωνίας. Τα παιδιά δούλεψαν ατομικά και ομαδικά. Οι ομαδικές εργασίες τοιχοκολλήθηκαν και παρουσιάστηκαν στην τάξη και στο σχολείο. Οι ατομικές μπήκαν σε αναμνηστικό φάκελο. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με εξωτερικούς συνεργάτες για περισσότερες πληροφορίες και με ομάδες άλλων τμημάτων. Έμαθαν μέσα από την πορεία του προγράμματος χρήσιμες πληροφορίες, άλλαξαν στάσεις και συμπεριφορές προς καλύτερες επιλογές διατροφής στο σχολείο και στο σπίτι σε συνεργασία με τις οικογένειές τους.    

Διαβάστε περισσότερα: ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

"ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΟΥΛΗΣ"

«Ασπροδοντούλης και Μαυροδοντούλης»

 

Υπεύθυνοι προγράμματος:Α1, Α2  Καραϊλάνη - Μπουγά Αιμιλία, Ψαθά Πασχαλίνα

Αφορμή:Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκε το γεγονός των συχνών συζητήσεων των μαθητών για τα δόντια τους τα οποία κουνιούνται και αντικαθίστανται από νέα δόντια.  

Σκοπός:Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση, η πρόληψη, η διατήρηση και η προαγωγή της στοματικής υγιεινής των μαθητών.

Στόχοι:

  •   Να ορίσουν τη σημασία  και τη λειτουργία των δοντιών για τον άνθρωπο.
  •   Να γνωρίσουν τη ανατομία της στοματικής κοιλότητα τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων.
  •   Να γνωρίσουν ποιες είναι οι ασθένειες των δοντιών και με ποιους τρόπους μπορούν να τις προλαμβάνουν.
  •   Να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν εκτίμηση της σημασίας που έχει η στοματική υγεία στη σωστή σωματική ανάπτυξη.
  •    Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες οι οποίες συμβάλλουν στη διατήρηση της σωστής στοματικής υγείας.
  •   Να εξοικειωθούν με τον οδοντίατρο και τις τακτικές επισκέψεις σε αυτόν.
  •   Να αντιληφθούν τις επιπτώσεις των χαλασμένων δοντιών στην κοινωνικότητα και στις σχέσεις μας.
  •   Να αναπτύξουν θετικές στάσεις και αξίες ζωής.
  •   Να αναπτύξουν την ικανότητα να συνεργάζονται μέσα από μια ομαδοσυνεργατική διαδικασία.

Μεθοδολογικά εργαλεία της εργασίας:

  • Μέθοδος  Project
  • Καταιγισμός ιδεών
  • Μελέτη δευτερογενών πηγών (διαδίκτυο – βιβλιογραφική έρευνα)
  •   Επίσκεψη ειδικών γιατρών στο σχολείο ( Οδοντίατρος και Ορθοδοντικός)

 

Διασύνδεση με τα μαθήματα:

 Η εργασία αυτή θα συνδεθεί με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με το μάθημα «Πως φροντίζω το σώμα μου για να είμαι υγιής» σελ.87. Επίσης στο μάθημα της Γλώσσας θα δημιουργήσουν οικογένειες λέξεων, ακροστιχίδες, αινίγματα και παροιμίες και στα Μαθηματικά θα λύσουν προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης με δόντια. Επιπλέον θα συσχετιστεί με την Αισθητική Αγωγή αφού οι μαθητές θα δημιουργήσουν ζωγραφιές,  κατασκευές και κολλάζ. Μέσα από το μάθημα των Η/Υ θα παρακολουθήσουν διάφορα βίντεο. Επίσης μέσω της Φυσικής και Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν διάφορα παιχνίδια για να καταλάβουν την αξία της καλής στοματικής υγιεινής. Επίσης στο μάθημα της Μουσικής θα μάθουν διάφορα τραγούδια και τέλος θα διαβάσουμε πολλά βιβλία.

ü  «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο» Άννα Βερούλη- Νίκος Μιχαλόπουλος

ü  «Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα», ένα παραμύθι της Μαντούβαλου για τη σωστή διατροφή

ü  « Η Δόνα η Τερηδόνα» Ευγένιος Τριβιζάς

ü  « Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό» Κ. Γιαννίκου

Αξιολόγηση:

Λαμβάνοντας υπ’ όψη την αξία της βιωματικής μάθησης αξιοποιήθηκε μια πληθώρα παιδαγωγικών τεχνικών και δραστηριοτήτων. Έτσι μέσα από το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές εργαζόμενοι είτε ομαδικά είτε ατομικά άρχισαν σταδιακά να ανακαλύπτουν τα ωφέλη της σωστής στοματικής υγιεινής. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το πείραμα με το στοματικό διάλυμα, το ξύδι και το αυγό οι μαθητές άρχισαν να συνειδητοποιούν τη σημασία της καθημερινής και σωστής πλύσης των δοντιών. Επίσης τα παιδιά μέσα από τη δημιουργία κολάζ σχετικών με τη στοματική υγεία καθώς και μέσω αινιγμάτων, παροιμιών, ποιημάτων, τραγουδιών και ακροστιχίδων κατανόησαν πλήρως την αξία των δοντιών και γενικότερα της στοματικής υγείας η οποία συμπληρώθηκε και από την επίσκεψη τόσο της οδοντιάτρου όσο και του ορθοδοντικού οι οποίοι ενημέρωσαν τους μαθητές για τα δόντια. Επιπλέον δόθηκε από τους γιατρούς ένα κουτί το οποίο περιείχε προϊόντα στοματικής φροντίδας και  απονεμήθηκε στους μαθητές από τους δασκάλους το «Δίπλωμα επαίνου οδοντικής φροντίδας» Τέλος, το πρόγραμμα έκλεισε με μια μεγάλη γιορτή παρουσία της υπεύθυνης των προγραμμάτων «Αγωγής Υγείας»  του οδοντιάτρου, των γονέων καθώς  των μαθητών του νηπιαγωγείου στην οποία οι μαθητές τραγούδησαν, απήγγειλαν ποιήματα, έπαιξαν θεατρικό έργο και παρουσίασαν τις κατασκευές τους που σχετίζονταν με τη στοματική υγεία.

Διαβάστε περισσότερα: "ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΟΥΛΗΣ"